Zarządzanie sportem

Pilates dla ćwiczących na siłowni

Pilates dla wielu osób intensywnie ćwiczących na siłowni wydaje się mało wymagającymi ćwiczeniami. Nic bardziej mylnego, pilates potrafi przynieść nadspodziewanie dobre efekty. Pod warunkiem oczywiście, że na zajęcia będzie uczęszczać regularnie. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że pilates to interdyscyplinarna dziedzina sportu. Dlaczego? Łączy bowiem w sobie elementy ćwiczeń na siłowni, fitnessu, jogi a nawet baletu. Osoby uczęszczające na zajęcia pilates twierdzą, że dzięki nim nabrali większej pewności własnego ciała. Niezwykle ważna przy ćwiczeniach typu pilates jest technika. Jedynie poprawnie wykonane ćwiczenie daje odpowiednio pożądane rezultaty. zanim nauczymy się wykonywać je poprawnie minie jednak trochę czasu. Początkowo pilates został skonstruowany tak by pomóc sportowcom powrócić do zdrowia po kontuzjach. Pilates można więc uprawiać na przemiennie z wizytami na siłowni. Rezultaty będą naprawdę nadspodziewane. Jedne zajęcia trwają zwykle 90 minut. Najważniejsza tak jak przy wszystkim innym jest systematyka. Dla niektórych zajęcia pilates są w szczególności zalecane. Mowa o kobietach w ciąży, sportowcach po kontuzjach czy osobach starszych. Dzięki tym zajęciom zyskamy na gibkości i sprężystości.